Page 10 - Zpravodaj Jalubí 2020
P. 10
� Zpravodaj obce Jalubí
dýně, předvánoční pečení perníčků neprobíhala klasická výuka, ale tzv. vzdělávání využijeme při výuce
a Rozsvěcování stromečku v obci dopolední vzdělávání pro skupinu v naší škole i v budoucnosti.
Jalubí, které je spojené s příchodem maximálně 15 žáků, a místo školní
Mikuláše a s tradičním Vánočním družiny fungovalo tzv. odpolední Mgr. Kateřina Kuntová
jarmarkem dětí a dílničkami. vzdělávání. Do naší školy se vrátilo ředitelka školy
90 % žáků, což přivítali všichni pe-
2. pololetí bylo poznamena- dagogové, protože tak měli možnost NOVINKY ZE ŠKOLKY
né epidemiologickou situací zjistit, co dětem jde a co ne, a čás- Do nového roku 2020 jsme vstupo-
v souvislosti s onemocněním tečně tak dohnat výuku. vali plni očekávání, co nám tenhle
CO VID- 19. 11. břez na došlo k uza- symbolický kulatý rok přinese. Těši-
vření škol, nikdo v té době nečekal, Epidemiologická situace v souvis- li jsme se na další společné zážitky
že tato situace potrvá až do konce losti s nákazou nám neumožnila s dětmi, měli naplánováno mnoho
května. Předpokládali jsme, že se uskutečnit spoustu tradičních akcí, hezkých akcí, jako například již
jedná o záležitost na 14 dní. Rozdali jako je sběr, výlet 4. třídy do Prahy, tradiční Vítání jara nebo Veliko-
jsme žákům pracovní sešity a zadali ale bohužel se nemohly uskutečnit noční tvoření. Ale začátkem března
práci na doma. Vzhledem k tomu, že ani oslavy 50 let otevření nové školy, nás potkalo to, co ještě nikdy, a to
jsme ZŠ pouze s I. stupněm, vyžado- které byly naplánované na květen. uzavření mateřské školy na dlou-
val tento způsob práce přítomnost Tyto oslavy spojené s Akademií ško- hé dva měsíce, jako opatření proti
rodičů, kteří dětem přečetli poky- ly, Dnem otevřených dveří a setkání šíření koronavirové nákazy. Byla to
ny od vyučujícího, zadání cvičení všech bývalých i současných za- jistě velká komplikace pro všechny
a pomohli mu s vypracováním městnanců školy jsme chtěli přesu- rodiče, ale tento krok byl důležitý
úkolů. Ze zpětných reakcí rodičů nout na podzim, ale ani to bohužel proti dalšímu šíření nákazy. My ve
jsme zjistili, že někteří stále chodí nebylo možné. školce jsme přesto nezaháleli. Paní
do práce, a úkoly tak s dětmi plní až učitelky, pokud to situace dovolila,
v podvečerních hodinách, což je pro Věříme, že některé akce bude mož- pracovaly na zvelebování prostor
ně problematické. né uskutečnit v tomto školním roce školy, vyhledávaly nové materiály
a nabyté zkušenosti z distančního ke vzdělávání dětí, vymýšlely akce,
Chtěli jsme výuku co nejvíce přiblí-
žit našim žákům, usnadnit nastalou
situaci rodičům a zajistit, aby mohli
i žáci I. stupně pracovat sami. Začali
jsme točit vlastní videa, a to i proto,
že každý pedagog má svůj osobitý
styl výuky, výkladu apod. Žákům
prvního stupně velmi pomůže slyšet
hlas svého učitele, který s ním pro-
střednictvím videa pracuje podobně
jako ve třídě. Jistě to pomohlo také
rodičům, kteří tak měli možnost vi-
dět a slyšet, jak jejich učitel vysvět-
luje dětem učivo a jak ve třídě běžně
pracuje. Vedle výukových videí
jsme nabídli i možnost individuál-
ní online výuky prostřednictvím
Skype, kterou využili téměř všichni
rodiče žáků 1. třídy. Abychom věděli,
jak naši žáci během týdne praco-
vali, zasílali jsme na konci týdne
prostřednictvím Google formulářů
kvízy a dotazníky.
Na konci května se mohli žáci
vrátit do lavic, i když netradičním
způsobem. Museli nosit roušky,
×10